پیکربندی درگاه پرداخت

قطعاً درگاه پرداخت آنلاین یکی از بخش‌های اصلی هر فروشگاه اینترنتی بشمار می‌رود. در این جلسه می‌خواهیم به پیکربندی درگاه پرداخت و مدیریت درگاه‌های مختلف بپردازیم. از منوی اصلی پیشخوان ، گزینه ووکامرس و سپس پیکربندی را انتخاب کنید و در صفحه پیکربندی به زبانه (Tab) درگاه‌ پرداخت بروید.

مدیریت درگاه پرداخت

در این صفحه لیستی از درگاه‌های پرداختی که بصورت پیشفرض نصب هستند را مشاهده می‌کنید.

چهار روش پرداخت پیشفرض در اینجا وجود دارد:

  • انتقال مستقیم بانکی: اگر می‌خواهید کاربران وجه سبد خرید خود را از طریق کارت به کارت و… به حساب شما واریز کنند، می توانید از این روش استفاده کنید.
  • پرداخت با چک: در این روش کاربران می‌توانند خرید خود را ثبت کرده و بعد از خرید چک بانکی خود را به آدرس فروشگاه شما پست کنند. از این روش برای تست فروشگاه هم استفاده می‌شود.
  • پرداخت هنگام دریافت: در این روش کاربران می‌توانند خرید خود را ثبت کرده و در هنگام تحویل کالا وجه مربوطه را پرداخت کنند.
  • پی‌پال: اگر می‌خواهید فروشگاه خود را به اکانت پی‌پال خودتان متصل کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. به دلیل تحریم‌های مالی که در ایران وجود دارد امکان استفاده از اکانت پی‌پال برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

برای فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی هرکدام از این روش‌های پرداخت کافیست تا کلید مربوط به آن را روشن کنید. در تصویر فوق این کلید‌ها را با رنگ قرمز مشخص کرده‌ایم.

هرکدام از این روش‌های پرداخت، تنظیمات و پیکربندی مربوط به خودشان را دارند. که در ادامه به آنها هم می‌پردازیم.

پیکربندی انواع روش‌های پرداخت

همانطور که گفتیم می‌توانید تنظیمات هرکدام از روش‌های پرداختی که در بالا گفته شد را مدیریت کنید. تنها کافیست روی دکمه مدیریت یا راه‌اندازی هرکدام از درگاه‌های پرداختی که در لیست وجود دارند کلیک کنید. در تصویر فوق این مکان دکمه‌ها را با رنگ آبی مشخص کرده ایم.

نکته: اگر درگاهی فعال باشد، دکمه مدیریت برای آن نمایش داده می‌شود. و اگر درگاهی غیرفعال باشد دکمه راه‌اندازی برای آن نمایش داده می‌شود.

تنظیمات روش انتقال مستقیم بانکی

روی دکمه نصب یا مدیریت روش انتقال مستقیم بانکی کلیک کنید.

برای فعال کردن این روش لازم است تیک گزینه فعال/غیرفعال را بزنید. مقادیری که برای فیلدهای عنوان و توضیحات می‌نویسید در صفحه تسویه حساب و در قسمت انتخاب روش پرداخت نمایش داده می‌شوند.

متنی که در قسمت دستورالعمل می‌نویسید بعد از پرداخت، در صفحه ثبت سفارش و در ایمیل ثبت سفارش برای مشتری نمایش داده می‌شود. مثلا می‌توانید روند انتقال کارت به کارت و ارسال رسید آن را در این قسمت بنویسید.

از قسمت جزئیات اکانت می‌توانید شماره حساب‌های خود را وارد کنید تا برای مشتری نمایش داده شود.

تنظیمات روش پرداخت با چک

روی دکمه نصب یا مدیریت روش پرداخت با چک کلیک کنید.

برای فعال کردن این روش پرداخت می‌توانید تیک گزینه فعال/غیرفعال را بزنید. همانطور که در روش قبل هم گفته شد. متن فیلد‌های عنوان و توضیحات در صفحه تسویه حساب و در قسمت روش‌های پرداخت نمایش داده می‌شود.

در فیلد دستورالعمل هم می‌توانید روش ارسال چک بعد از ثبت سفارش را برای مشتریان خود توضیح دهید تا بعد از خرید به آنها نمایش داده شود.

تنظیمات روش پرداخت هنگام دریافت

روی دکمه نصب یا مدیریت روش پرداخت هنگام دریافت کلیک کنید.

برای فعال کردن این روش پرداخت می‌توانید تیک گزینه فعال/غیرفعال را بزنید. همچنین متن فیلد‌های عنوان و توضیحات در صفحه تسویه حساب و در قسمت روش‌های پرداخت نمایش داده می‌شود. در فیلد دستورالعمل هم می‌توانید فرایند پرداخت مشتری بعد از دریافت کالا را توضیح دهید تا بعد از خرید به آنها نمایش داده شود.

در فیلد فعال کردن روش‌های حمل و نقل می‌توانید یک روش حمل و نقل را انتخاب کنید تا درصورت انتخاب این روش پرداخت، محاسبات مربوط به حمل و نقل کالا انجام شود. درمورد پیکربندی حمل و نقل در جلسات آینده صحبت می‌کنیم.

محصولات مجازی عملاً قابلیت ارسال ندارند. بنابراین این روش پرداخت هم برای این نوع محصولات کارآمد نیست. اما اگر خواستید این روش را برای محصولات مجازی هم فعال کنید می‌توانید تیک گزینه فعال برای سفارشات مجازی را بزنید.

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نیاز به مشاوره دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان ، همین حالا با پشتیبانی 123ESHOP داخلی ۱ تماس بگیرید

فهرست