مدیریت دیدگاه

در این مطلب به مدیریت دیدگاه‌ها در فروشگاه ساز 123ESHOP می‌پردازیم. همان طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید در این صفحه قادر خواهید بود تا همه دیدگاه هایی که برای فروشگاه اینترنتی شما ارسال شده‌اند را مشاهده کنید و یا اینکه با مراجعه به قسمت‌های در انتظار تایید ، تایید شده ، جفنگ و زباله‌دان به دیدگاه ها و نظرات که در دسته‌های مورد نظر بر اساس وضعیتشون قرار گرفتن دسترسی داشته باشید. با بردن نشانگر ماوس رو هر دیدگاه میتونید به منوهایی که برای پذیرفتن ، نپذیرفتن ، پاسخ دادن ، ویرایش ، جفنگ ، انتقال به زباله‌دان و… تعبیه شدن کلیک کنید و هر دیدگاه رو مدیریت کنید و اقدام به ویرایش و یا انتقال اونها به عنوان دیدگاه اسپم (جفنگ) یا زباله دان اقدام به حذف اونها کنید.

در قسمت بالای بخش 1 این امکان برای شما فراهم شده است تا بتوانید بر اساس وضعیت نظرات آنها را فیلتر کنید. برای مثال می‌خواهید فقط نظراتی که در وضعیت در انتظار تایید هستند را مشاهده کنید و یا اینکه تنها نظرات تایید شده را مشاهده کنید، می‌توانید از گزینه‌ها استفاده کنید.

در قسمت پایین بخش 1 گزینه‌ای به‌نام کار‌های دسته‌جمعی وجود دارد که می‌توانید از آن برای اینکه بصورت گروهی عملی را روی نظرات اعمال کنید، استفاده کنید. برای مثال می‌توانید چند نظر مختلف را انتخاب کنید (مربع موجود در کنار نظر را تیک بزنید) و در نهایت با انتخاب یک گزینه مانند پذیرفتن و کلیک روی دکمه اجرا نظراتی که انتخاب کرده بودید را تایید کنید.

اگر اشاره‌گر ماوس را روی یکی از دیدگاه‌های موجود در این صفحه ببرید متوجه می‌شوید که گزینه‌هایی برای مدیریت آن نظر برای شما ظاهر می‌شوند. مانند بخش 2 تصویر فوق.

در بخش 2 تصویر گزینه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در ادامه عملکرد هرکدام از این گزینه‌ها را توضیح خواهیم داد.

پذیرفتن/نپذیرفتن: این گزینه برای این است که دیدگاه‌هایی که تازه ارسال شده‌اند را تایید کنید (پذیرفتن) و یا دیدگاه‌هایی که قبلا آنها را تایید کرده بودید را رد کنید (نپذیرفتن).

پاسخ: همانطور که از نامش پیداست برای ارسال پاسخ به یک دیدگاه استفاده می‌شود. با کلیک روی این گزینه فرمی برای شما باز خواهد شد که می‌توانید متن پاسختان را در آن وارد نمایید.

ویرایش سریع: با کلیک روی این دکمه فرمی در زیر همان دیدگاه باز می‌شود که می‌توانید مشخصات دیدگاه را ویرایش کرده و سپس آنرا تایید کنید.

ویرایش: کارش مانند گزینه قبلی است با این تفاوت که به صفحه مربوط به ویرایش دیدگاه‌ها منتقل می‌شوید و می‌توانید با جزئیات بیشتری به ویرایش دیدگاه موردنظر بپردازید.

جَفَنگ: وقتی محتوای یک دیدگاه مناسب برای نمایش در سایت نیست می‌توانید آن را به قسمت جَفَنگ انتقال دهید.

زباله‌دان: برای حذف یک دیدگاه می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.

دیدگاه‌هایی که با پس‌زمینه قرمز رنگ هاور شده هستند نیاز به بررسی دارند تا اونها را مشاهده کرده و در صورت تایید کردن امکان نمایش اونها در سایت برای عموم کاربران را فراهم کنید. بعد از اینکه هر دیدگاه رو تایید کنید رنگ پس زمینه اونها به سفید تغییر پیدا خواهد کرد که جزوء دیدگاه های تایید شده قرار خواهد گرفت.

ویرایش و حذف دسته جمعی دیدگاه ها و نظرات

گاها پیش میاد که به دلیل ارسال دیدگاه اسپم توسط افراد سودجو سایت شما مورد حمله قرار میگیره. این کار توسط ربات‌ها انجام میگیره و یا اینکه قصد دارید تا کلیه نظرات موجود در یکی از دسته‌بندی‌های زباله‌دان ، جفنگ ، در انتظار بررسی و… که در سایت قرار دارند را حذف کنید. بنابراین اینجا لازمه تا از قابلیتی تحت عنوان ویرایش دسته‌جمعی قرار داره استفاده کنید و به صورت یکجا دیدگاه‌های انتخابی خودتون را ویرایش و شخصی سازی کنید. برای این منظور مشابه تصویر زیر ابتدا دیدگاه‌های خودتون را انتخاب کنید و سپس از قسمتی که با عنوان کارهای دسته‌جمعی به صورت گزینه چند انتخابی وجود داره مشابه تصویر زیر یکی از گزینه‌های نپذیرفتن ، پذیرفتن ، نشانه‌گذاری به عنوان جفنگ و انتقال به زباله‌دان رو انتخاب کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه اجرا عملیات مورد نظر برای انجام روی دیدگاه‌های انتخابی انجام بگیره.

جستجو و صافی دیدگاه ها

یکی از دیگر قابلیت‌هایی که برای بخش نظرات به اون نیاز پیدا خواهید کرد بخش جستجو و یا صافی کردن دیدگاه ها هستش که بتونید خیلی راحت ‌تر و ساده‌تر هر زمان که به دنبال یکی از دیدگاه‌های سایت بودید اونو به راحتی پیدا کنید. برای همین منظور کافیه تا مشابه تصویر زیر از فیلد جستجو کلماتی از متن موجود در دیدگاه مورد نظر ، نام نویسنده دیدگاه ، ایمیل نویسنده دیدگاه ، آدرس سایت نویسنده دیدگاه را وارد کرده و با کلیک روی دکمه جستجوی دیدگاه نتایج جستجوی خودتون را مشاهده کنید.

تنظیمات دیدگاه‌ها

برای بررسی و ایجاد تغییر در تنظیمات دیدگاه‌ها می‌توانید به قسمت تنظیمات و  گفت‌وگو بروید. در این صفحه تنظیمات متفاوتی وجود دارد، ما در این مطلب به بررسی تنظیمات مهم این صفحه می‌پردازیم.

در قسمت دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها گزینه‌هایی مانند تصویر فوق وجود دارند که هرکدام از آنها را بررسی می‌کنیم.

اگر گزینه شماره 1 را تیک بزنید برای ثبت دیدگاه، فیلد‌های نام و ایمیل اجباری می‌شوند.

اگر قصد دارید تنها کاربرانی که در وبسایت شما عضو هستند توانایی ارسال دیدگاه را داشته باشند آیتم شماره 2 را تیک بزنید.

با فعال کردن تیک آیتم 3، کاربران فقط می‌توانند در مطالبی که در 14 روز اخیر منتشر شده‌اند، دیدگاه ارسال کنند. که البته این عدد قابل تنظیم است و می‌توان به‌جای 14 هر عددی را وارد کرد.

بصورت پیش‌فرض در وردپرس وقتی کاربر می‌خواهد دیدگاهی ارسال کند گزینه‌ای وجود دارد که با تیک زدن آن می‌تواند مشخصات خود را ذخیره کرده و در بازدیدهای بعدی دیگر برای ارسال کامنت نیازی به پر کردن مشخصات خود نداشته باشد. با غیر فعال کردن تیک آیتم 4 در تصویر فوق می‌توانید این امکان را غیرفعال کنید.

با غیرفعال کردن تیک آیتم 5 دیگر نمی‌توان به هیچ دیدگاهی پاسخ داد. همچنین اگر این امکان را فعال نگه دارید می‌توانید عمق پاسخ‌های تودرتو را تعیین کنید که حداکثر تا چه تعدادی باشد.

گاهی در وبسایت‌های پربازدید که حجم نظرات بسیار بالایی را از سوی کاربران دریافت می‌کنند، صفحه‌بندی دیدگاه‌ها به جهت جلوگیری از طولانی شدن ارتفاع صفحات، می‌تواند بسیار مفید باشد. برای ایجاد کردن این امکان می‌توانید تیک آیتم شماره 6 را فعال کنید و همچنین تعداد دیدگاه‌های موجود در هر صفحه را تعیین کنید.

تنظیمات ارسال ایمیل

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، در این قسمت دو گزینه وجود دارد. اگر تیک گزینه اول یعنی کسی دیدگاهی نوشته است را فعال کنید، هرگاه کاربری در یکی از صفحات دیدگاهی ارسال کند ایمیلی جهت اطلاع رسانی برای مدیر سایت ارسال می‌شود.

گزینه بعدی یعنی دیدگاهی نیازمند بررسی است را اگر فعال کنید هرگاه دیدگاهی ارسال شد و نیازمند این بود که توسط مدیر تایید شود، برایتان ایمیلی ارسال می‌کند و این موضوع را اطلاع می‌دهد.

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نیاز به مشاوره دارید؟

برای دریافت مشاورۀ رایگان ، همین حالا با پشتیبانی 123ESHOP داخلی ۱ تماس بگیرید

فهرست